2014 ve Öncesi Gezileri, Yol Hikayeleri

Sülüklü Göl Trekking

Artık sıranın Sülüklü göle geldiğini düşünüyorum. Kardeşim Furkan ile birlikte Cuma akşamı yola çıkmayı planlıyoruz. 2 gece 2 gün olduğunda daha uzun bir kamp yapmış gibi hissediyorum. Hem de Cumartesi sabah erkende yürüyüşe başlayabiliyorum. Planları yaparken Gürkan da bize katılmak istedi ve 3 kişilik kafa dengi bir ekiple yola çıkmaya karar verdik.

Mesai Bitse de Gitsek

Cuma akşam yola çıkacağım zamanlar hep böyle oluyor. Mesai bitse de gitsem :). Mesai sonrası yola çıkıyoruz. Gündüzler henüz uzamadığından hava çabuk kararıyor. Karanlıkta yollarda ilerledik. Sülüklü göle son 6km kala yol bozuluyor. Buraya kadar güzel asfalt yoldan gelmiştik. Orman için toprak ve birazı taşlık olan bu bozuk yoldan yavaş yavaş ilerlemeye devam ediyoruz ve sonunda Sülüklü göle varıyoruz. Göl kenarına kadar gidip göle yakın bir yerde düz bir alana far ışığı eşliğinde çadırlarımızı kuruyoruz. Acıktık tabi bir yemek yiyelim dedikten sonra o yorgunlukla herkes çadırına çekiliyor. Yarın yaklaşık 12kmlik yürüyüş sonunda Çubuk gölüne varmayı hedefliyoruz.

Doğa Evimizdir

Bugün yürüyüşe biraz geç başladık. Önce orman içerisinden ilerleyerek tepenin eteklerine kadar geliyoruz. Sonra dik bir tepeyi çıkıyoruz. Burası bizi biraz yoruyor. Çünkü kısa mesafede yükselti ciddi derece de artıyor. Zaten belirli bir yükseklikten sonra ağaçlarda kalmıyor. Ardından Sülüklü gölün etrafını dolaşan bu tepeyi takip ediyoruz. Sağ tarafımız uçurum olarak duruyor. Tehlikeli ama manzarası çok güzel olan bu patika bir süre sonra gölden uzaklaşarak çubuk gölüne doğru devam ediyor. Bu tepede kar bile var. Ekip çabuk yoruluyor. Dağ yolu düz yol veya patika olmadığından her zaman daha fazla yorucu olur, bilekler daha çok yorulur. Çubuk gölüne yaklaşık olarak 2 km kala Gürkan ve Furkan’ın tüm enerjisi bitiyor. Ama dağın başındayız ve düzlük yok. Bu yüzden düz bir yer bulana kadar aşağı iniyoruz. Ardından ilk bulduğumuz düzlüğe çadırları kurup, kamp ateşini yakıyoruz. Gürkan’ın ilk trekkingi ve onu hiç böyle görmemiştim. Kamplarda dinç ve enerjik olan bu adamın enerjisi kalmamıştı. Bu yüzden geceyi burada geçirmeye karar veriyoruz ve Çubuk gölüne başka zaman gideriz diye yarın geri dönmeye karar veriyoruz.

Çay Candır

Yemek sonrası çay içtiğimiz anda kendimize geliyoruz. Hava iyice serinledi ancak kamp ateşimiz bizi güzel ısıtıyor. Bu yüzden üşümüyoruz. Soğuğa hazırlıklı geldiğimiz için çok etkilenmiyoruz. Ateş başı muhabbetin ardından uyumak için çadırlara kaçıyoruz. Uyku tulumlarına girmeden yapışkan ısıtıcılarımızı kullanıyoruz. Bunlar cidden çok iş görüyor. Yaklaşık olarak 12 saat ısı verme yeteneği bize sıcak bir gece geçirmemizi sağlıyor.

Bilmediğin Yola Girmeyeceksin

Bugün artık geri dönüş yolundayız. Önce biraz yükselti çıkacağız sonrası tamamen iniş olacağı için düne göre daha rahat bir yürüyüş olacak. Tam tepeye vardığımızda Gürkan ve Furkan ta yolun en başında gözlerine kestirdikleri vadiden daha kestirme olduğu için inmek istiyorlar. Ben ise bilmediğimiz bir yola, üstelik ağaçların sık olduğu bir vadiye girmeyi istemiyorum. Bu riski almaya değmeyeceğini söylesem de arkadaşlar maceraya atılalım diyorlar. Sonrası ise olaylar olaylar. [Bu kısmı Başımıza Gelenler bölümünden okumak için tıklayınız.]

Kamp Yerindeyiz

Çok şükür bilmediğimiz bir yoldan çıkmayı başardık ve kamp yerine ulaştık. Bu bana da ders oldu bir daha kimseyi kırmamak için tamam demeyeceğim. Çünkü birisinin kafasının kırılmasındansa kalbinin kırılmasını tercih ederim. Yaklaşık 20 km orman içerisinden, patikalardan, dağ yamacından ve toprak yoldan yürüyerek kamp yerine ulaşmayı başardık.

Bu parkuru da kazasız belasız tamamlamanın ve o vadiden çıkmış olmanın sevinciyle eve dönüş yoluna koyuluyoruz. Siz siz olun bilmediğiniz yola girmeyin :)

Suluklu-Gol-Mart2014

Cuma geceden gittiğimiz ve 2 günde yaklaşık 20 km yürüdüğümüz çok keyifli bir parkur oldu. Çubuk gölüne gidemedik ama yürüyüş ve manzara oldukça iyiydi. Havalar henüz serin olduğu için şansımıza sivrisinek yoktu.

Sülüklü Göl

5 Comments

1. Damla

18/11/2014 at 08:55

Çok keyifli bir anlatımınız var. Ayrıca fotoğraflar da harika.

• Yola Çıkmalı

18/11/2014 at 10:20

Beğenmenize sevindim, yorumunuz beni mutlu etti. Anlatacak daha çok anı var. Bir ara yazmalıyım :)

2. alper buğra keles

10/08/2015 at 11:22

Eline sağlık cok güzel bir yazı olmuş. Daha yeni başladım kamp ve gezilere çok amatör sayılırım ama bu rotayı takip edeceğim zamanı geldiğinde. Teşekkürler

3. fatih

08/09/2016 at 08:06

Benim on yaşında oğlum var sizin gibi doğa aşığı size nasıl katılabilir hafta sonu turları icin

• Yola Çıkmalı

08/09/2016 at 09:07

Doğayı seven bir oğlunuzun olması ne güzel. Bu yönde teşviğiniz devam ederse ona güzel bir hobi kazandırmış olursunuz. Ne yazıkki tur organizasyonu yapmıyorum. Bence baba oğul olarak kamp hayatına beraber başlayabilirsiniz :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Rakam girerek işlemi yapın. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Check Also

Kurumsal Hayat mı Doğal Hayat mı?

Ara sıra kendime bu soruyu soruyorum. Bir tarafta ...

Gezdiklerim Gördüklerim

Türkiye’nin Kamp Haritası

Filtrele

Yol Tarifi alın

seçenekleri göster

Instagram

• "Güzelliği bulmak için tüm dünyayı dolaşsak da; onu içimizde taşımıyorsak asla bulamayiz." demiş Ralph abi. (Ralph Waldo Emerson)
Alp Dağları, İtalya-İsviçre sınırı. 7 Ekim 2018
  • Böyle manzaraları görmek için bir günde deniz seviyesinden 2000-3000 metre yüksekliklere koşarak giderseniz vücudunuz bazı tepkiler verebilir. Ne yapıyorsun birader diye seni uyaracak ve baş ağrısı, mide bulantısı, halsizlik ve uykusuzluk gibi etkilerini hissettirecektir. Eğer daha da yükseğe çıkarsanız bu belirtilerin şiddeti daha fazla olacaktır. Ayni gün 0'dan 2000-2500 metrelere kadar çıkmakta çok fazla endişe edecek bir durum yok. Daha da yukarı gideceksiniz bunu aynı gün yapmayın. Yüksekliğe uyum sağladıktan sonra devam edin. Eğer kendinizi kötü hissederseniz aşağıya inişe geçmelisiniz.  Bu olaya Akut Dağ hastalığı denmektedir. Dağcı abiler bu mevzuyu iyi bilirler ;) 10 gece yerine 1 gece kalıp, az kaldığımız için pişmanlık yaşadığımız Alp Dağları, İtalya-İsviçre sınırı.

Görüntü için teşekkürler @cnrbzk
  • Beni buraya gömün diyen kimler var :) 2000 metre yüksekliğindeki bu yaylaya geçen yıl 5 metre önceki yıl ise 8 metre kar yağmış. Eve girebilmek için aşağı doğru tünel açmışlar. Yazın altı yüksek 4*4 araçlarla kışın ise kayak merkezi oluşundan dolayı telesiyej kullanarak ulaşıyorlar. Bizim yaylalardan en büyük farkı evlerinin daha estetik olması.

Alp Dağları, 6 Ekim 2018
  • Bulunduğumuz tepe İtalya, karşısı İsviçre, poz veren yaramaz ufaklık ise Athena :) Alp Dağları
  • Günaydın ve iyi pazarlar.
Benim ilk bildiğim dağ Palandöken'dir. Dünyaya gözümü orada açtım. Sonrasında Türkiye'de ne kadar dağ, tepe, orman varsa arşınlamaya çalıştım. Şimdi ise Alp dağlarında 2000 metre yükseklikte bir dağ evindeyim ve sabah bu manzarayla güne başlıyorum. Nerelerden nerelere diyorum ve hayattan daha ne isteyeyim ki :)
  • Bu hiç planlarda olmadığı halde kendimizi hayallerini kurduğumuz Alp dağlarında bulduk ve buraya aşık olduk. Dedikleri kadar güzel, fotoğraflardaki kadar güzel, gördüğümüz kadar güzel :) Alp Dağları
  • Iyi bir yansıma fotoğrafı çekmek için sabah erken kalkıp rüzgardan önce hareket etmelisiniz.
Lake District Milli Parkı
  • 🇹🇷 30 Ağustos Zafer bayramımız kutlu olsun.
Burası Snowdonia ama ben ona küçük Karadeniz diyorum :)