Likya Yolu, Yol Hikayeleri
Likya Yolu 2. Gün

Likya Yolu 2.Gün (21 Eylül 2014)

Kabak Koyu -> Alınca -> Sidyma Antik Kenti(23km)

Dün gece Kabak koyunda samanyolunu izlerken uyuyakalmışım. Bir ara yıldız da kaymıştı. Rahat bir uykunun ardından 8 gibi tekrar yola koyuldum. Sabahları 6 gibi kalkarım diyordum ama 6 da kalkmak çok saçma olacakmış. Çünkü hava 7 de aydınlanıyor. Kabak koyundan Alınca’ya 8kmlik dik bir çıkış var burası beni biraz yordu. Yokuş çıktıkça evimi, sevdiklerimi özlüyorum, bir duygusallık ağır basıyor. Yol düzleşince eski odun halime geri dönüyorum. Bu dik yokuşta perişan oldum valla. Yokuşu çıkarken İsveçli 50’li yaşlarda bir çiftle karşılaştım. Onlar Antalya’dan yola çıkmışlar ve bir aydır yürüyorlarmış. Bitirmelerine 2 gün var ve benim ise ilk günüm. Onlar bitiriyordu ben ise daha yeni başlıyordum. Belki bana da kısmet olur o günleri görmek. Adamlar akıllı, ufak bir çanta almışlar yanlarına pansiyonlarda kalarak parkuru yürüyorlar. Tabi birazda para meselesi. Likya yolundaki bir çok pansiyonun fiyatı oldukça yüksek. Sanki 5 yıldızlı otelde kalıyorsunuz ama yapacak bir şey yok. Ya çadır ya da para. Yokuş bir an bitmeyecek sandım. 3.5 saat sürdü ve bir ara bıktırmıştı ki tepeye çıkıp manzarayı görünce mutluluk patlaması yaşadım. Biraz daha ilerledikten sonra bir karşılaştığım ilk evde kahvaltımı yaptım. Buranın köylüleri bile işi ticarete dökmüş. Neyse ya ben güzel bir köy kahvaltısı yaptım ve yola koyuldum. O kadar yemişim ki daha da bir şey yiyemedim. Tek öğün yemek ve 1-2 paket bisküvi bana yetiyor. 2 gündür kendimle baş başa yürü yürü bıkmıştım. Bir müzik açtım ve biraz ilerledikten sonra Yediburunlar’ın güzel manzarasını görünce oynamaya başladım. Yolda inişe geçince parkuru bitirmiş gibi bir sevinçliydim.

Sidyma Antik Kent

Sidyma’ya doğru giderken Romanya’dan gelmiş bir çiftle karşılaştık(buraya çift geliniyor galiba). Onlarda aşağıdaki sahile inmişler sonra pansiyona geçiyorlarmış. Aşağısı dediğim yer ile aramdaki yükselti benim Kabak koyundan çıktığım yere eşdeğer yükseklikte. Kendilerini taktir ettim doğrusu. Benden onlara 100 puan. Boğaziçi köyüne varıp çocuklarla muhabbet ettikten sonra Sidyma’ya doğru işaretleri takip ettim. Buradaki işaretler biraz zayıf kalmış veya ben renk körü olduğum için biraz zorlandım(kırmızı ile yeşil bende karışıyor). Bu yüzden 2 kez haritaya baktım. Ve sonunda Sidyma antik kentine ulaştım. Burada kalıntıların fotoğraflarını çeken birisiyle karşılaştık ve ben direk hi diye seslendim. Merhaba cevabı gelince şaşırdım. Adam Türk çıktı. Yolda ilk rastladığım Türk. Yani gezintiye çıkan. İlhan abi Fethiye’de yaşayan ve antik kentleri çok seven birisi. Birlikte Sidyma’yı gezdik ve bana kalıntıları anlattı. Likya; Roma ve Bizans döneminden kalmış. Lahitler oldukça enteresandı. Koca taş kütlelerini nasıl oymuşlar hayret. Gerçi onlarda bizim yazdığımız kodları(yazılımcılar anlar) görselerdi şaşırırlardı :)

Antik kentin hemen yanındaki köyde bir teyze ile konuştuk. Arka bahçesinde çadır kurabileceğimi söyledi. Rahatsızlık vermemek için önce reddettim ama sonra kabul ettim. Ne yapayım ısrar etti. Yine de evlerden biraz uzağa çadır attım.Yerleştikten sonra su ve elektrik ihtiyacı için hemen camiye koştum. Namaza da git namaza. Hep elektriğin, suyun peşindesin birader. İmam hemşehrim çıktı. Haşim abiyle biraz sohbet ettik. Evinin bahçesinde çay ve ikramlarından sonra çadırıma geçtim. Yolda güzel bir insanla daha tanışmış oldum. Kısmet belki bir gün Haşim abiyle yine karşılaşırız.

Bir sevdiğiniz varsa yolda zırt pırt aklınıza gelip duruyor. Sonra insan duygusala bağlıyor. Duygusal şeyler de insanı doğa da güçsüz bırakır. Bunu iyi anla dostum. Doğa da duygusallığa yer yok. Hayatta kalmak için odun olmalısın :). Peki…

O zaman yine iyi geceler.

Saat: 22:30

Ek bilgi; Bu notlar yolculuk sırasında yazılmıştır.

Fotoğraflarla 2. Gün

2.Günün Rota Bilgisi

1.Günün Gezi Notları Likya Yolu Anıları 3.Günün Gezi Notları

Share this Story
Load More In Likya Yolu

Facebook Yorumları

Yanıtla

Mail adresiniz paylaşılmayacaktır.Zorunlu alanlar işaretlendi *

Rakam girerek işlemi yapın. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Türkiye’nin Kamp Haritası

Filtrele

Yol Tarifi alın

seçenekleri göster

Instagram

• Artık kamp malzemelerimi paketleyip kaldırdığıma göre bu haberi sizinle paylaşabilirim. Sevgili dostlar dükkanı geçici bir süreliğine kapatıyorum. Bir kaç hafta içerisinde Londra’ya göçeceğim. Yeni ülke, yeni hayat, yeni iş, yeni çevre, yeni arkadaşlar ve en güzeli ise gezilecek yeni yerler beni bekliyor. Bir düzen oturtana kadar buralarda olmayacağım. Sonrasında tekrar görüşmek üzere. Sessiz geçireceğim bu süre aslında yeni planlar için de hazırlık süreci olacak. Bu süreçte her türlü iletişim yolundan bana ulaşıp sorularınız varsa sorabilirsiniz. Bilgim yettiğince, dilim döndüğünce cevaplamak isterim.

Tekrar görüşmek üzere hoşça kalın.

Kaçkar Mountains
#yolacikmali, #trekking, #hiking, #camping, #travel, #adventure, #nature, #yuruyus, #gezi, #kamp, #backpackers, #naturelovers, #trek, #Mountains, #outdoor, #turkey, #traveling, #hike, #followers, #turkishfollowers, #kackar, #mezovit, #yayla , #camplife, #ourcamplife, #plateau, #cloud
  • Dünya düzdür, bu fotoğrafta ispatıdır :)) Gelidonya Fenerine doğru yürürken Suluada'yı izleyerek ilerledik. Ön tarafında bembeyaz bir kumsal var. Hani yakın olsa şöyle inip bir denizine giresimiz vardı. Böyle baka baka geçtik ve aklımız bu adada kaldı. Türkiye'nin Maldivleri olarak anılan Suluada'ya bir gün geleceğiz.
Likya Yolu/Turkey
#yolacikmali, #trekking, #hiking, #camping, #travel, #adventure, #nature, #yuruyus, #gezi, #kamp, #backpackers, #naturelovers, #trek, #sea, #outdoor, #turkey, #traveling, #hike, #followers, #turkishfollowers, #likya, #likyayolu, #yolculuk, #sky, #lycia, #lycianway, #suluada
  • Likya parkurunda 3 gün boyunca  50km yürüyerek Karaöz'e ulaştık. Bugün 22km ile en uzun ve en güzel manzaralı yürüyüşümüzü Yılmaz'la beraber yaptık. Yorgunluk var ama hala çakı gibiyiz. Yürüyüş bitti ama yolculuk henüz bitmedi. Şimdi 22'de İstanbul'a kalkacak uçağa yetişme çabalarındayız. Herkese iyi akşamlar, Likya'dan selamlar.
  • Ve 14km sonra Gelidonya Fenerine ulaştık. İnternette yeni geldi. Ekip çakı gibi bir bu kadar daha yürürüm dese de 8km sonra yürüyüşü bitiriyoruz.
Likya Yolu/Turkey
  • Günaydın, bugün Adrasan'dan 3 kişi yola çıktık. Arkadaşım @yilmaz.oncel.7 de bize katıldı ve 20km adımlamayı hedefliyoruz. Dün bolca orman içinden yürüdük, pek manzaramız olmadı. Bugünkü parkurda ise güzel manzaralar bizi bekliyor.
  • Günaydın, bugün Olympos antik kenti üzerinden ilerlemeye devam ediyoruz. Dik bir yokuş bizi bekliyor. 0 dan 750 metreye çıkıp sonra tekrar deniz seviyesine ineceğiz. Bugün biraz yorucu olacak gibi. Keyifli pazarlar.
Likya Yolu/Turkey
  • Likya yolunun en güzel yanı sizi zırt pırt deniz kenarına çıkarması. Gün boyu yürüdükten sonra deniz tüm yorgunluğumuzu aldı.
Bugün 12km yürüyerek Ulupınar'dan Çıralı'ya ulaştık. Yarın arkamda görmüş olduğunuz dağı aşarak Olympos üzerinden Adrasan'a ulaşacağız. Yarının hedefi yaklaşık olarak 18km.
Çıralı, Likya Yolu/Turkey
  • Günaydın, 45 kmlik Likya yoluna başlıyoruz. 3 yıl sonra 3 gün boyunca özlem gidereceğiz :) Bugünün hedefi 8km ile Çıralı. Bugün yolun keyfini süreceğiz yarın 18 sonraki gün 22km yürüyerek bu turu bitirmeyi hedefliyoruz.